Sinds de oprichting van Bytes, is recruitment marketing een onderwerp geweest waar we het vaak over hebben. Zeker binnen de IT-recruitmentbranche, geloven wij in de kracht van marketing. Waarom we hier zo sterk in geloven? Tegenwoordig ligt er enorme kracht in het creatief benaderen van IT-professionals. De vraag naar IT’ers groeit geleidelijk, terwijl het aanbod achterblijft. Als bedrijf is het des te belangrijker om je te onderscheiden.
Dit kan op verschillende niveaus, zoals het zijn van een aantrekkelijke werkgever, het bieden van een verleidelijk salaris of het doen van grote beloftes. Uiteraard zijn een goed salaris, aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden belangrijk, maar niet doorslaggevend. Echte toptalenten kiezen voor een baan waarin ze geloven, waar ze zich voor langere tijd aan willen verbinden, en waar ze direct enthousiast over zijn. Dat enthousiasme kweken we het liefst al op het moment dat ze in aanraking komen met de vacature!
Employer branding
Recruitment marketing gaat hand in hand met employer branding. Met employer branding definieer je de cultuur en identiteit van jouw bedrijf. Door deze identiteit helder te beschrijven, maak je jouw organisatie uniek. Employer branding is een strategie die medewerkers aantrekt, verbindt en motiveert. Bij Bytes draait het bijvoorbeeld om ondernemerschap, passie en duurzame relaties. Dit proberen we zoveel mogelijk terug te laten komen in de werkzaamheden die we verrichten en de manier hoe wij ons opstellen. Uit deze kernwoorden is een unieke cultuur ontstaan, waarbij we successen vieren en kwaliteit nastreven door hard te werken. Niet iedereen zal zich aangetrokken voelen tot de cultuur van jouw bedrijf, maar wel de mensen die perfect passen bij jouw organisatie. Wanneer je met ons in zee gaat, willen we deze cultuur graag proeven en leren kennen.
Campagnes met Recruitment marketing
Het vinden van werkzoekende IT’ers is tastbaar, vaak kun je ze vinden op Indeed, LinkedIn of ze solliciteren actief op je website. Het benaderen van latent werkzoekenden vereist een hele andere aanpak, deze profielen vind je doorgaans niet zo makkelijk. Daarom werken wij met META-advertisingcampagnes die specifiek zijn gericht op de doelgroep die jouw bedrijf zoekt. Wij beheren deze campagnes met zorg om het maximale resultaat te behalen. Onze aanpak omvat het ontwerpen van doelgerichte berichten die de gewenste functie benadrukken. META-advertising is effectief omdat het ons in staat stelt om gericht in te spelen op de interesses en behoeften van latent werkzoekenden, waardoor we een breder scala aan geschikte kandidaten kunnen aantrekken.
Sociale media
Naast het opzetten van een campagne en het grondig begrijpen van de identiteit van jouw organisatie, stellen we ook een contentkalender op die specifiek is afgestemd op jouw bedrijf en de openstaande vacatures. Deze kalender omvat drie berichten gericht op de vacature, de bedrijfscultuur en jullie rol als werkgever. Voor het vormgeven van deze berichten komen we ter plaatse om foto’s te maken. De foto’s die we maken, delen we met jullie. Dit zal een bescheiden galerij zijn die we gebruiken voor de berichten die we maken voor jullie bedrijf. Hoeveel berichten dit zijn en de specifieke details, hangen af van jullie behoefte en de afspraken die we maken.
Herschrijven vacature tekst
Het herschrijven van de vacature vormt het laatste onderdeel van ons recruitment marketingproces. Door de vacature op een meer beeldende wijze te formuleren en aan te passen op basis van onze uitgebreide ervaring in de recruitment, creëren we een solide basis die specifiek aanspreekt bij IT-professionals. Dit proces is van onschatbare waarde, omdat het niet alleen de zichtbaarheid van de vacature vergroot, maar ook de aantrekkelijkheid ervan verhoogt. Door de taal en toon te optimaliseren, zorgen we ervoor dat de vacature de doelgroep aanspreekt en enthousiasme wekt. Zo wordt de kans op geschikte kandidaten groter.
Wil je meer weten over recruitment marketing? Neem dan contact op met Lize!
Opslaan